Bayerische Motoren Werke AG Mumchen-tak nazywa się pełna nazwa popularnej marki w świecie BMW. Nazwa ta oznacza Bawarską Fabrykę Motorów i mimo, że firma zmieniła swój profil to nazwa pozostała ta sama Bawarska Fabryka Motorów.

Historia samochodów BMW

A dlaczego motorów, a nie samochodów? Bo BMW zaczęło od produkcji silników do samolotów. Sama fabryka z założenia miała produkować silniki do samolotu i ogólnie sprzęt lotniczy. Została założona w 1916 roku, a dopiero w 1923 roku rozpoczęła produkcję motocykli, które okazały się na prawdę dobre od pierwszych modeli. Dlatego firma BMW ośmielona swoimi sukcesami postanowiła zacząć produkować samochody. Jej pierwszy samochód to nie była firmowa własna produkcja, ale był to samochód angielski wzorowany na Austin Seven. Do początku drugiej wojny światowej BMW produkowało różne ciekawe modele samochodów, które były już zaprojektowane przez inżynierów firmy BMW. W czasie wojny zostało zawieszone produkowanie samochodów cywilnych, bo fabryka głównie skupiła się na silnikach lotniczych.

Historia samochodu volkswagen Derby

Volkswagena Derby rozpoczęto produkować latem 1977 roku. Był on w zasadzie tym samym samochodem co volkswagen Polo z drobnymi różnicami. Derby był dłuższy od Polo o 33 centymetry i wyższy o 5 milimetrów. Jednak pewną różnicą w tych modelach był bagażnik, ponieważ pojemność bagażnika różniła się w sposób znaczący. Volkswagen Polo miał pojemność bagażnika 285 centymetrów sześciennych a volkswagen Derby 515 centymetrów sześciennych. Także różnica była dość spora.

Kiedy pojawił się Derby wniósł ze sobą na rynek dużą paletę kolorów, bo samochód można było kupić w 12 kolorach. Samochód w ofercie miał do dyspozycji w zależności od gustu klienta trzy jednostki napędowe. Firma Volkswagen przez te wszystkie lata obecności na rynku zdobyła sobie ogromne uznanie wśród klientów, a jest to spowodowane w zasadzie kilkoma udanymi modelami, które były już tylko równie udanie kontynuowane. Ponieważ pierwsze wersje były udane następne było firmie Volkswagen znacznie łatwiej wypromować i sprzedawać w milionach egzemplarzy.