W kwietniu 2009 r. Ford stwierdził, że nie ma potrzeby udzielania pomocy rządowej, i powiedział, że za dwa lata planowane jest osiągnięcie progu rentowności. Ford wyprzedza swojego głównego konkurenta, General Motors, i sprzedał Aston Martin, Land Rover i Jaguar przez ostatnie dwa lata. Tymczasem GM przeszedł ogromną restrukturyzację po ogłoszeniu upadłości w rozdziale 11. GM jest tymczasowo w większości własnością rządu USA po zainwestowaniu 57,6 miliardów dolarów w spółkę.

Zgodnie z planem przedstawionym przez kierownictwo GM podczas przesłuchań kongresowych firma osiągnie próg rentowności do 2011 roku. Powiedzieli również, że obniżą koszty, zmniejszając 47 000 miejsc pracy, zamykając pięć nierentownych fabryk i redukując zadłużenie o co najmniej 18 miliardów dolarów. Oczekuje się, że te redukcje kosztów umożliwią firmie przełamanie, nawet jeśli amerykański rynek motoryzacyjny powróci do 11,5 do 12 milionów pojazdów sprzedawanych rocznie.

J.D Power and Associates, globalna firma świadcząca usługi informacji marketingowej, ogłosiła swoje prognozy dotyczące nowego progu rentowności dla branży motoryzacyjnej. Według Gary’ego Diltsa, starszego wiceprezesa US Automotive w JD Power and Associates, próg rentowności dla krajowego przemysłu motoryzacyjnego zmniejszy się o ponad 2 miliony jednostek z powodu środków ograniczających koszty, takich jak renegocjacja umów związków i dostawców przy porównywaniu obecnych warunków branżowych z Prognozy na 2010 r. Dilts wyjaśnia przyczynę tego spadku ze względu na znaczące spadki w przemyśle motoryzacyjnym, które doprowadziły do ​​utraty sprzedaży o ponad 7 milionów sztuk w latach 2000–2009. Ten wolumen sprzedaży wynosi 175 miliardów dolarów sprzedaży netto.

W przemyśle motoryzacyjnym koszty stałe stanowią większą część kosztów całkowitych. Zakłady produkcyjne, linie montażowe i technologie zainwestowane w budowę pojazdów zaliczają się do kosztów stałych. Koszty zmienne stanowią stosunkowo niewielką część kosztów całkowitych w porównaniu do kosztów stałych. Stawia to przemysł samochodowy w ryzykownej sytuacji z powodu wysokiej dźwigni operacyjnej.

Definicja dźwigni operacyjnej to stosunek kosztów stałych do kosztów całkowitych. Im wyższe koszty stałe firmy, tym większa jej dźwignia operacyjna. W firmach o wysokiej dźwigni operacyjnej niewielkie zmiany procentowe wielkości sprzedaży powodują duże zmiany procentowe zysku. Ta zmienność lub wrażliwość zysków na zmiany wielkości sprzedaży stawia firmę w ryzykownej sytuacji. Zgodnie z zasadą „większe ryzyko, większy zwrot” oznacza to również większy zysk, jeśli popyt, a tym samym wielkość sprzedaży, jest wysoka.

Ponieważ koszty stałe w przemyśle motoryzacyjnym są stosunkowo wysokie podczas recesji, a popyt i wielkość sprzedaży maleją, prawdopodobieństwo, że koszty stałe zostaną pokryte z przychodów, spadnie. H. Trudno będzie firmom motoryzacyjnym osiągnąć próg rentowności. Dlatego producenci samochodów zaczynają obniżać koszty, zwłaszcza koszty stałe, takie jak zamykanie nierentownych obiektów i redukcja zleceń. Na przykład GM sprzedał swój nierentowny homar chińskiej firmie.

Firmy motoryzacyjne powinny zwiększyć liczbę rentownych pojazdów i skutecznych środków reklamowych, aby można je było sprzedawać klientom. Wzrost wielkości sprzedaży pomaga pokryć wysokie koszty stałe i osiągnąć próg rentowności. W dniu 6 sierpnia 2009 r. Nowy prezes General Motors, Edward Whitacre Jr., stwierdził, że GM musi poprawić liczbę sprzedawanych pojazdów. W tym celu plansza może przyspieszyć wprowadzenie kilku nowych pojazdów.

Porównanie skonsolidowanych zysków Forda i General Motor z formularza 10-K, które te dwie spółki przedłożyły już Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (SEC) w 2008 r .:

Ford (miliony)

Przychody: 146 277

Koszty i wydatki: 160 949

Zysk / strata netto: (14672)

Wielkość sprzedaży: 5 532

General Motors (miliony)

Przychody: 148 979

Koszty i wydatki: 179 839

Zysk / strata netto: (30 860)

Wielkość sprzedaży: 8144

Punkty progowe dla tych firm można obliczyć na podstawie podanych powyżej danych dotyczących sprzedaży, kosztów i wielkości.

bród

Średnia cena: 146 277/5532 = 26 441 USD

GM

Średnia cena: 148 979 USD / 8144 = 18 293 USD

Aby pokryć koszty i wydatki, Ford musiał sprzedać: 160 949/26 441 = 6,08 mln samochodów i ciężarówek. Aby pokryć koszty i wydatki, General Motors musiał sprzedać: 179 839/18 293 = 9,83 mln samochodów i ciężarówek. Dodatkowa wielkość sprzedaży, którą GM i Ford musieli podnieść, aby osiągnąć próg rentowności nawet w 2008 roku.

Ford: 6,08 – 5,532 = 0,554 miliona

GM: 9,83 – 8,144 = 1,686 miliona